GAYA HIDUP SIHATKU

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera... Setelah sekian lama, akhirnya kini tasha mula mengamalkan gaya hidup sihat?? haha.. ><  Mana taknya, hari cuti ja mesti ada aktiviti nak buat. so, tak sempatlah nak melaksanakan hobi lama... tidur ^^ 

Minggu lepas, Tasha naik basikal {pusing-pusing dalam kawasan kolej ni}. Mula tu takut la jugak, sebab dah lama tak naik basikal di atas jalan raya yang sentiasa ada kenderaan lalu lalang... huh... 

Kesian dekat housemate tasha, tak pandai nak naik basikal langsung.. penat mengajar.. tak juga boleh... alahai.... last sekali, dia jogging ja... haha.. Lepas tu, tasha naik kayak pulak.. BEST sangat.... dah lama tak naik woo.... mulanya kekok jugak, sebab dah lama tak naik kan... lama-lama tu ok je... 


Ok, kesian sekali lagi dekat housemate tasha sebab free ja mandi spa lumpur... 3 kali rasanya.. rupanya kayak tu bocor... Tasha hanya mampu... HA Ha Ha... kejamnya... ><


Sebagai seorang mahasiswi, kita mestilah mengamalkan gaya hidup yang sihat, supaya tubuh kita sentiasa cergas dan otak kita cerdas.. ye dop.. >< nanti dalam kelas tak la mandom ja... Tasha yang sekarang, bukan yang dulu.. yang suka tidur dalam kelas... no way... 

Pada jumaat yang lalu, classmate tasha ajak laa jogging.. ok fine, bangun seawal subuh.. janji pukul 7am nak jogging.. tapi..... ok.. faham-faham la..... ha ha ha... di sebabkan sistem yang kurang teratur, kami adalah jogging dalam 5 minit kot.. kot la... lepas tu ada insiden yang mencuit hati cek... [demi menjaga hati insiden tersebut tidak dapat di siarkan] ^^



Hari seterusnya, perancangan untuk jogging lebih teratur... jaraknya lebih jauh.. agak memakan masa dan tenaga... Dari kolej Harun Aminurrashid to Tasik proton city... banyak jalan+sembang+merapu dari jogging. {jalan tu pun salah satu senaman kan..} 



Pada hari tersebut juga berlaku sekali lagi insiden. insiden ni bukan mencuit hati ok... agak merbahaya.... (@_@) dugaan... hadapilah dengan senyuman... ><  Lebih kurang 3 jam baru la kami sampai di kolej balik... serius penat weyh.. rasa macam kaki malas nak angkat ja.... mula-mula kan, lama-lama nanti ok la tu... bersakit dahulu, bersenang kemudian ok...





11 comments:

Ahmad Zu Mal Md Rayi said...

Baca kisah Tasha teringat zaman u dulu :)

Shafiq Hashim said...

As Salam...
Wah UPSI Sama Batch Dgn Saya :)

shafiqhashim.blogspot.com

Shafiq Hashim said...

As salam..
Sama Batch UPSI intake FEB :)

shafiqhashim.blogspot.com

Shafiq Hashim said...

As salam..
Sama Batch UPSI intake FEB :)

shafiqhashim.blogspot.com

Tasha Aqisha said...

wasalam... tasha baru ja msuk upsi ni... :D

Tasha Aqisha said...

hihi... teringat zaman muda ka zumal

ejulz said...

waaaa. bestnyer berkayak.. :)

Anne Nurain said...

hai junior! hehe..
baru sem 1 eh?

Tasha Aqisha said...

kan...
best woo..

Tasha Aqisha said...

hi, sis... aha sem 1.. :D

Tasha Aqisha said...

wasalam.. oh ya ka... :D
kos apa ye? hihi.. teruja plak..

Post a Comment

1) Tinggalkan Jejak, Nasihat, Pandangan, Cadangan, Pengalaman, Soalan...
2) Tinggalkan juga Link Entri Anda untuk Tasha Balas kunjungan
3) Terima Kasih kerana Menjaga Tutur Kata