Lipstik dan Personaliti?

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera. Lipstik dan personaliti? Hurm, perasan atau tak cara kita memakai lipstik juga melambangkan personaliti kita. Nak tahu anda jenis macam mana cuba tengok rupa bentuk lipstik anda sekarang. Ada 5 personaliti yang boleh kita lihat sama-sama.


Lipstik Bulat

Wah,ini ciri-ciri wanita pilihan ibu mertua.
So,para jejaka nak cari gadis dibuat isteri boleh tengok dari bentuk lipstik dia pakai nanti ye.



Lipstik runcing

ni tahap DIVA!
"Don't you ever messed up with me" (Kononnya)
But deep inside her heart,she's very lonely.Need someone to hug and hear everything about her.



Lipstik cengkung

Ini pula diam-diam ubi berisi.
Sesuaila jadi isteri kepada YB ke,kerana anda bersungguh apabila menjalankan tugas dan bijaksana dalam melontarkan pendapat.


Lipstik baru

Ini sama bentuk dengan lipstik tasha.. 
Kebanyakannya mungkin memiliki perniagaan sendiri di dalam bidang kreatif.




Lipstik rata

Bagi saya ciri-ciri wanita sebegini seorang yang caring dan ramai kawan-kawan akan suka sebab menjadi pendengar dan penasihat terbaik serta sikap kelakar semulajadi tu buat hilang stress

credit: Sarahata

10 Jenis Fobia

Jenis-jenis fobia | Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera. Setiap orang mesti ada fobia atau ketakutan kepada sesuatu kan. Ada jugak yang fobia biasa-biasa, dan ada jugak yang boleh memudaratkan diri. Tahu tak setiap fobia kita ni ada istilah yang tersendiri.

Ailurophobia - Fobia pada kucing

Androphobia - Fobia pada lelaki

Agoraphobia - Fobia pada tempat terbuka atau ramai orang

Altophobia - Fobia pada ketinggian

Amaxophobia - Fobia menaiki kereta

Astraphobia - Fobia pada petir atau kilat

Achluophobia - Fobia pada kegelapan

Acousticophobia - Fobia pada bunyi

Ataxophobia - Fobia pada benda yang bersepah atau tidak kemas

Athazagoraphobia - Fobia bila dilupa atau diabaikan

Anda fobia yang mana satu??





This entry was posted in

Tanda Lelaki Serius Menjadikan Anda Sebagai Isteri

Tanda Lelaki Serius Menjadikan Anda Sebagai Isteri | Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera. Ramai yang nak tahu macam mana tanda lelaki tu serius untuk jadikan anda sebagai isteri. Info yang ada ni merupakan hasil pembacaan tasha sahaja. Setiap orang mungkin tak sama tanda-tandanya. Ada yang lebih suka diamkan diri ketika bercinta, dah kahwin baru nampak sifat-sifat penyayang dia semua tu.

Sentiasa Membimbing

Lelaki itu akan cuba untuk membimbing perempuan tersebut untuk dijadikan muslimah dan bakal ibu yang baik. Lelaki akan membimbing melalui nasihat dan perbuatan.

Pendengar Yang Baik

Sentiasa menjadi pendengar yang baik. Walaupun apa yang dicerita tidak mempunyai kaitan dengan dirinya, dia akan cuba menasihati apa yang terbaik untuk setiap masalah anda.

Muhasabah Diri Dan Baiki Diri

Untuk memikul tanggungjawab sebagai suami dan ayah yang baik adalah sangat berat. Jadi, lelaki akan cuba untuk muhasabag diri untuk menjadi yang lebih baik.

Tabungan Khas

Kebanyakkan lelaki akan mula buat tabungan khas untuk kahwin. Bukan untuk semasa kahwin sahaja, tetapi untuk selepas kahwin jugak.

Menjaga Kehormatan Pasangan

Lelaki yang mencintai Allah SWT pasti akan menjaga hubungan dengan sebaik mungkin agar tidak berlandaskan nafsu.

Sentiasa Doakan Pasangan

Selalu akan selitkan nama pasangan dalam doa agar menjadi jodoh yang baik untuk rumah tangga yang akan dibina.

Setia

Dia akan bersungguh-sungguh untuk menghalalkan hubungan dan tidak akan memandang wanita lain. Dekat ka jauh ka dia akan sentiasa ingat pasangannya. Kalau jauh pun dia tak akan cari orang lain kalau dia bosan pun. 

Restu

Pastinya dia akan membawa anda untuk berjumpa dengan keluarganya. Restu ni penting dalam mana-mana perhubungan pun. Kalau tak ada restu terutamanya restu ibu bapa, susah nak dapat keberkatan dan kebahagiaan nanti.

Merisik Dan Meminang

Sekiranya lelaki sudah mampu dalam segala aspek, pasti lelaki akan berjumpa dengan keluarga anda untuk merisik dan meminang.



Seindah Takdir Cinta




Drama terbaru adaptasi novel Seindah Takdir Cinta karya Kamsiah Abu bakal mengisi slot Akasia TV3.

Drama terbitan Zeel Production Sdn Bhd itu diarahkan oleh Zulhuzaimy Marzuki dan skrip oleh Mufid Shuhaimi. Mengandingkan pelakon popular iaitu Amyra Rosli, Saharul Ridzwan dan Redza Rosli.

Akan mula bersiaran pada 25 Mei nanti, setiap hari Isnin hingga Khamis jam 7.00 malam di TV3.

SINOPSIS SEINDAH TAKDIR CINTA

Mia Karmila, anak gadis kesayangan Dato’ Kamal dan Datin Mariam yang biasa hidup dengan cara moden dan penuh kemewahan, langsung tidak menyangka pertemuannya dengan seorang pemandu teksi bernama Shahriman telah berjaya merubah keseluruhan cara hidupnya. Dari seorang gadis moden dan sosial telah dalam sekelip mata mahu berjihad mengumpul saham akhirat. Tanpa mereka sedari, melalui beberapa pertemuan yang tidak pernah dirancang telah membenihkan bibit-bibit cinta yang tulus dalam hati mereka.

Manakala Adrian, satu-satunya anak lelaki Tan Sri Affendy dan Puan Sri Zalina terus tidak berputus asa untuk menjinakkan Mia Karmila sebagai kekasih yang dapat memenuhi kerakusan nalurinya sebagai seorang lelaki mancho, bergaya dan kaya raya, walaupun ramai perempuan lain yang lebih dari bersedia untuk memenuhi segala kehendak Adrian itu.

Perubahan sikap Mia Karmila benar-benar mencabar kelelakian Adrian sehingga dia bertekad, walau apa jua pun syarat yang diminta oleh Mia Karmila, Adrian tidak peduli. Yang pasti Mia Karmila mesti jadi miliknya. Tekad Adrian menjadi bertambah kuat apabila kedua ibu bapanya dan juga ibu bapa Mia Karmila bagaikan menggalakkan dan merestui niatnya itu.

Dalam kepayahan dan kepiluan yang mencengkam jiwa, Mia Karmila terpaksa juga akhirnya menerima ijabkabul Adrian apabila lelaki itu telah berjaya memenuhi setiap syarat yang dipintanya. Pilu di hati Mia Karmila bertambah parah apabila mengetahui bahawa Shahriman bagaikan dalang yang membolehkan Adrian menikahinya. Siapakah Shahriman sebenarnya

Namun hanya ALLAH yang sesungguhnya maha mengetahui segala apa yang diaturkannya. Adrian terpaksa di masukkan ke hospital sebaik sahaja dia dan Mia Karmila dinikahkan. Sebagai seorang gadis solehah, Mia Karmila sedar akan tanggung jawabnya di sisi Adrian kini seandainya Syurga ALLAH adalah tujuan destinasinya.

Dengan itu Mia Karmila bertekad menjadi seorang isteri yang sentiasa diredhai oleh suaminya untuk mendapatkan Syurga ALLAH itu. Maka dengan seikhlas hatinya Mia Karmila cuba melupakan Shahriman dan terus tabah menjaga Adrian di hospital.

Bagaimanakah dapat Mia Karmila meneruskan hari-hari kehidupannya menjaga Adrian di hospital manakala hubungan Shahriman dengan keluarga Adrian semakin rapat, dan dengan itu juga membuatkan dia dan Shahriman sering bertentang mata.

Ia juga bagaikan luka lama berdarah kembali bagi Shahriman ketika menemankan Adrian dan Mia Karmila serta ibu bapa mereka menunaikan Ibadah Umrah di Mekah. Shahriman benar-benar tidak mampu lagi untuk terus menyorokkan segala derita jiwa dan hatinya yang gersang selama ini apabila melihat gadis yang pernah bertahta di hatinya itu menerima segala ujian dan dugaan ALLAH dengan begitu ikhlas dan tulus.

Demi cintanya pada Mia Karmila yang tidak pernah luak walau sezarah pun, Shahriman terus berusaha untuk mendapatkan kembali cinta itu walau pun dia tahu cinta Mia Karmila kini hanyalah untuk Adrian apabila kedua suami isteri itu mengakuinya di hadapan Baitullah.

Berjayakan Shahriman memujuk dan mendapatkan kembali cinta Mia Karmila yang pernah direlakannya untuk diberikan kepada Adrian?


This entry was posted in

Manusia Dengan Kebolehan Luar Biasa

Manusia Dengan Kebolehan Luar Biasa | Jom kenali manusia yang mempunyai kebolehan luar biasa.


Dean Karnazes 

Mempunyai kebolehan bermarathon berhari-hari tanpa perlu tidur. Pada 2005, Dean berlari sejauh 560 KM dalam masa 80 jam dan 44 minit tanpa tidur. Dia juga boleh bermarathon untuk 50 hari berturut-turut. Dean mempunyai kebolehan ini kerana ototnya tidak letih sebagaimana otot manusia normal


Velu 

Mempunyai kebolehan menarik berat beratus-ratus tan dengan menggunakan giginya dan memegang rekod dunia tren terberat yang p

Rekod luar biasa ini dipegang oleh Velu Rathakrishnan yang menggunakan giginya untuk menarik dua gerabak kereta api komuter KTM dengan berat keseluruhan 260.8 tan. Velu berjaya menarik gerabak itu sejauh 4.2 meter di landasan Stesen Kereta Api Kuala Lumpur pada 18 Oktober 2003.



Wim Hof 

mempunyai keistimewaan dari segi pengeluaran haba oleh badannya. Pernah muncul dalam episode Ripley's Belive It or Not, Wim Hof yang digelar sebagai "Iceman" boleh mengawal sistem badannya untuk tahan ketika suhu sejuk melampau.

Hof pernah memanjat Gunung Kilimajaro denga hanya memakai seluar pendek, menghabiskan marathon dalam suhu -20 darjah celcius dan boleh bertahan di dalam ais selama 1 jam 13 minit.


Veronica Seider 

memegang rekod dunia apabila boleh mengenalpasti objek kecil tanpa sebarang bantuan dari teknologi.

Pada 1972, Universiti of Stuttgart melaporkan salah seorang dari pelajarnya, Veronica Seider, mempunyai penglihatan yang 20 kali lebih baik dari orang normal. Contohnya, dia boleh mengenal pasti wajah seseorang dari jarak lebih 1.6 KM. 



Isao 

mempunyai daya refleks yang luar biasa sehinggakan dia mampu membelah peluru di udara menggunakan pedang.

Isao, seorang guru dalam seni mempertahankan diri Jepun, Iaido, memegang rekod dunia untuk kebolehannya itu



Al Herpin 

adalah seorang rakyat Amerika yang diberi jolokan lelaki yang tidak pernah tidur. Al Herpin mendakwa dia diserang kes insomnia yang jarang berlaku, menyebabkan dia tidak boleh tidur.

Pakar medikal yang ingin mengetahui kesahihan tentang dakwaan Al Herpin terkejut apabila mendapati rumahnya tidak mempunyai katil perabot untuk tidur melainkan sebuah kerusi malas. Al Herpin berkata dia hanya menggunakan kerusi malas itu untuk berehat selepas pulang kerja, kemudian membaca di atas kerusi malas itu sehingga subuh sebelum pergi kerja semula.


Liew Thow Lin 

Lelaki yang dikenali sebagai manusia magnet ini mempunyai keupayaan unik melekatkan objek besi di badannya.

Apa yang memeranjatkan, Liew boleh melekatkan besi seberat 36KG di badannya. Laporan menyatakan, setelah kajian dilakukan oleh pakar, didapati badannya tidak mempunyai sebarang unsur magnetik. Namun kulit Liew dikatakan mempunyai daya geseran yang tinggi sehingga menyebabkan 'suction effect'.







Selamat Hari Guru 2016 | Guru Pembina Negara Bangsa

bakal cikgu anak awak

Selamat Hari Guru 2016 | Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera. Untuk julung kalinya tasha mengucapkan selamat hari guru buat kedua ibu bapa tasha yang merupakan guru pertama yang banyak bersusah payah membesarkan tasha. 

Dan juga buat guru-guru yang pernah mengajar tasha dari tadika sehinggalah pensyarah di UPSI. Alhamdulillah, berkat tunjuk ajar dan didikan semua, tasha berjaya berada di tahap ini. Walaupun ada pahit manisnya dalam meniti liku-liku. 

Bila dah lama meninggalkan alam persekolahan, kenangan yang paling manis adalah saat bersama rakan-rakan dan guru-guru. Saat kena denda ramai-ramai, mandi air katak berjemaah, cerita hantu malam-malam, menyanyi tengah malam. Bila dah habis zaman sekolah mana nak cari dah kenangan macam dulu. 

Tak lupa jugak bila ada detik-detik touching dengan cikgu, jatuh bangun cikgu yang selalu bagi semangat dan dorongan. Adakala dipinggirkan cikgu juga yang setia ada memberi sokongan. 

Alhamdulillah, bila semakin dewasa kita semakin mengenal erti kehidupan. Dimana kita boleh bangun bila jatuh sendiri. Kita boleh berjalan sendiri bila tiada yang mengiringi. Dan menjadikan hati lebih kuat dan tabah.

Terima kasih cikgu!
Terima kasih kerana bersusah payah mendidik budak degil ini menjadi seperti sekarang ^^

Tanpa anda semua, tiadalah saya disini. 

Tadika Kemas Kg Selat Bagan Nyior (1997-98)
Sekolah Kebangsaan Selat Bagan Nyior (dari Pra sekolah 1999-2005)
Sekolah Menengah Kebangsaan Langkawi (2006-2010)
Sekolah Menengah Kebangsaan Mahsuri (2011-2012)
Universiti Pendidikan Sultan Idris (sekarang)

Inshaa Allah bakal guru anak-anak anda suatu hari nanti..

Born To Be A Great Teacher.




4 Jenis Kawan Yang Harus Kamu Hati-Hati



4 Jenis Kawan Yang Harus Kamu Hati-Hati | Persahabatan terjalin apabila kita dan seseorang itu sedia menerima untuk mengenali sesama sendiri dan akan membantu jika mempunyai waktu dan kemampuan. Ada yang berkawan dari sejak kecil, ada juga yang berkawan dari sejak sekolah, Universiti, tempat kerja dan secara rambang.

Setiap kawan yang kita perolehi membawa karakter yang berbeza. Sedar tak  dalam banyak-banyak kawan kamu miliki itu, salah sorang mesti ada perangai yang kurang kurang menyenangkan. Sekali gus, menyebabkan persahabatan kamu itu tidak seronok seperti kawan yang lain. Terdapat empat jenis kawan yang harus kamu hati-hati. 

Hati -Hati Dengan Orang Yang Tidak Menghargai

Setiap kali berjanji dia selalu lambat, malah kadang-kadang dia batalkan perjanjian itu tanpa memberi alasan yang kukuh dan jelas. Kawan seperti ini hanya mencari kamu jika perlu tetapi apabila kamu memerlukan seseorang, dia pula hilang entah kemana. Orang seperti ini terlalu memerlukan pengikut atau 'pak turut', bukan sahabat yang seperti kamu fikirkan.

Hati -Hati Dengan Orang Yang Kaki 'Pau'

Pasti ramai mempunyai kawan seperti ini, yang sering meminta atau meminjam sesuatu dari kita tetapi terlupa untuk kembalikan semula. Jika kamu mempunyai kawan seperti ini, kamu harus berhati-hati agar kamu tidak mengalami masalah terutama masalah kewangan.

Apabila kamu memberi sesuatu kepada si dia walaupun bagi kamu hanya pinjaman atau sementara tetapi apabila kamu mahukan semula, pelbagai alasan akan diberi olehnya. Dan lama kelamaan, si dia pun terlupa untuk kembalikan apa yang kamu pernah beri dahulu. Berhati-hati!

Hati -Hati Dengan Orang Yang Suka Mengarah

Ramai yang tidak suka diarah dan paksa untuk melakukan sesuatu. Tetapi, kamu pasti akan mempunyai kawan seperti ini yang suka mengarah atau asyik dia sahaja berkelakuan seperti 'ketua' yang semua perlu mengikut apa yang dia kata, bukan?

Orang seperti ini kamu harus bersifat keras dan tegas. Jangan terlalu mengikut kehendaknya. Barangkali kamu pasti akan menanggung risiko apabila mengikut sesuatu perkara yang kamu tidak ingini.

Hati -Hati Dengan Orang Yang Psiko

Dengar pada nama sahaja kamu sudah tahu ia tidak mendatangkan faedah dan kebaikan kepada kamu untuk menjalinkan persahabatan dengannya. Selalunya orang seperti ini akan menggunakan kamu semata-mata untuk cover kerjanya atau perbuatan yang mendatangkan kebaikan kepadanya sahaja.

Cara permintaannya sangat manis dan pandai berlakon di depan kamu agar permintaannya mudah tercapai. Dia ternyata menyusahkan kamu dan membuatkan kamu tidak boleh menolak permintaannya kerana takut dianggap bukan kawan lagi.

credit : remaja


Rahsia Senyum Yang Perlu Anda Tahu



Rahsia Senyum Yang Perlu Anda Tahu | Senyum adalah riak wajah yang ditunjukkan manusia biasanya ketika sedang bergembira. Namun, senyum bukan sahaja ditunjukkan dengan mulut tapi boleh juga dengan pipi dan mata.

Orang tersenyum kerana banyak sebab, misalnya kerana jenaka atau tersenyum ketika gambar diambil. Namun, kadang-kadang orang tersenyum untuk menutup perasaan yang memalukan. 

Senyum sering boleh digunakan sebagai tanda keyakinan diri, tanda persetujuan atau sebagai tanda kebahagiaan. Nabi Muhammad s.a.w. pernah berkata bahawa "Senyum kepada saudaramu adalah sedekah".

Senyum dan Mood

Semasa seseorang itu senyum, 16 otot muka digerakkan untuk membentuk senyuman manis berbanding 43 otot digunakan apabila muka seseorang itu masam. 

Senyum juga juga merangsang pengeluaran endorphins, iaitu sejenis bahan kimia yang dihasilkan oleh otak untuk mengurangkan rasa sakit.

Senyum mampu mengubah mood kita. Dalam bidang psikologi terdapat teori yang disebut 'maklumbalas wajah' (facial feedback). Hipotesis ini menegaskan bahawa 'pergerakan wajah secara sendirinya menyediakan maklumat persekitaran yang lengkap untuk menentukan pengalaman emosi'. 

Menurut Davis dan Palladino, ia bermaksud maklumbalas dari ekspresi wajah seseorang akan mempengaruhi emosi dan perlakuannya. Berdasarkan teori ini maka boleh disimpulkan bahawa mood seseorang boleh ditingkatkan dengan senyuman. 


Senyuman Duchenne

Guillaume Duchenne (1806-1875), ahli neurologi Perancis merupakan seorang pakar dalam elektro-diagnosis dan elektro-terapi telah membuat kajian berkaitan senyuman. Beliau telah membuat perbandingan anatomi terhadap senyuman asli dan senyuman palsu. 

Berdasarkan keputusan yang diperolehi, beliau mendapati bahawa senyuman sebenar yang terhasil daripada rasa gembira dan bahagia bukan sahaja menggerakkan otot-otot di bahagian mulut, malahan juga otot di bahagian pipi dan mata. Berbanding senyuman palsu yang hanya melibatkan otot sekitar mulut. Senyuman Duchenne (Duchenne smile) telah diambil bersempena nama beliau.


Hidup Hingga 80 Tahun!

Satu lagi kajian berkaitan senyuman telah dilakukan oleh penyelidik-penyelidik di Wayne State University, Michigan terhadap 230 orang pemain besbol yang tercetak gambar mereka di majalah Baseball Register pada tahun 1950an. 

Penyelidik membahagikan mereka kepada tiga kumpulan iaitu tidak senyum, senyum separuh iaitu hanya otot mulut sahaja yang terlibat dan tersenyum lebar iaitu dengan mengangkat otot pipi dan sekitar mata. Kemudian para penyelidik membandingkan gambar dengan jangka hayat pemain. 

Didapati bahawa bagi kategori 'tidak senyum' secara puratanya hidup sehingga 72.9 tahun, kategori 'senyum separuh' purata hidupnya 75 tahun sedangkan mereka yang dalam kategori 'tersenyum lebar' hidup sehingga umur 80 tahun secara puratanya! Tujuh tahun lebih lama berbanding rakan-rakan mereka yang tidak senyum. 

Kajian yang diterbitkan dalam jurnal Psycological Science ini menegaskan bahawa senyuman palsu tidak menyumbang kepada kesan yang sama.

credit: remaja


10 Tips Hilangkan Nervous Ketika Presentation


“Alamakkk esok nak presentation lah! Takutnya...”

10 Tip Hilangkan Nervous Ketika Presentation | Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera. Tasha percaya pasti semua pernah mengalami situasi seperti ini saat kita perlu melakukan 'presentation' di hadapan khayalak ramai. Terutamanya pelajar macam tasha..

Tapi, jangan risau! 

Ada 10 tips yang tasha akan kongsikan untuk meningkatkan tahap keyakinan dan nampak lebih tenang. 

1) Fahami dan dalami slide yang kamu bakal bentangkan. Kalau tidak keberatan, cuba berlatih buat presentation beberapa kali agar sebutan dan percakapan kamu jelas dan lancar.

2) Pakai pakaian yang kamu selesa dan kemas. Jangan jadikan ia sebagai peluang untuk kamu memperagakan fesyen dan gaya.

3) Perlu di ingat, tujuan utama yang harus kamu lakukan adalah untuk menyampaikan sesuatu maklumat pada pendengar. Jadi pastikan segala maklumat yang kamu masukan dalam slide ringkas dan mudah di fahami.

4) Minum air putih dan tarik nafas sedalam-dalamnya sebelum mulakan presentation. Keadaan ini akan membuatkan kamu lebih tenang dan berada dalam keadaan yang terkawal.

5) Cuba berlatih di hadapan cermin. Pastikan kamu bercakap dalam keadaan tersenyum bukan berkerut. Ini kerana, apabila kamu berkerut, kamu akan membuatkan penonton kamu rasa lebih tertekan dan tidak selesa dengan kewujudan kamu di hadapan mereka. Oleh itu, senyuman mampu membuatkan penonton memberi feedback yang positif.

6) Hati-hati, ada sesetengah pihak memang menunggu peluang untuk ‘menghentam’ kamu. Jadi cuba minimalkan segala kesalahan dan jika ada masalah yang timbul bertenang dan jangan terlalu panik.

7) Bagi sesetengah pihak, eye contact sangat penting saat membuat presentation. Tetapi, jika terlalu banyak membuat eye contact juga boleh membuatkan kamu hilang fokus dan rasa lebih gugup. Jadi, tiada salahnya jika kamu tetapkan satu titik fokus agar hilangkan rasa gugup.

8) Sesuaikan gaya bahasa kamu dengan penonton yang ada. Jika banyak golongan muda, pastikan bahasa yang kamu guna mudah di fahami dan lebih bersahaja. Jika banyak dewasa gunakan bahasa yang lebih formal dan teratur.

9) Ketika membuat presentation jangan lupa selitkan sekali elemen-elemen lawak dan mencuit hati. Jadi, penonton tidak akan bosan dan hilang minat mendengar segala maklumat kamu.

10) Jika kamu jenis yang gugup. Saat memberi ucapan / membuat presentation cuba gengam sesuatu seperti klip kertas, tisu, pen atau apa sahaja yang boleh membuatkan kamu rasa lebih yakin. Tetapi perlu di ingat, sebolehnya jangan sampai orang tahu yang kamu sedang menggengam sesuatu ya.


Upsi Orienteering Challenge (Uporcha)



Upsi Orienteering Challenge (Uporcha) | Kelab Rekreasi Luar UPSI (KERLU) dengan kerjasama Hal Ehwal Pelajar Upsi dan Majlis Mahasiswa Pelajar UPSI akan menganjurkan UPSI Orienteering Challenge (UPORCHA) seperti ketetapan berikut:-

Tarikh: 4 Jun 2016 

Tempat: Sekitar Kampus Sultan Azlan Shah, Proton City 

Kategori: Terbuka IPT dan orang awam 


Sehubungan itu, KERLU menjemput pihak Tuan/puan untuk turut serta bagi memeriahkan lagi UPORCHA tersebut. 

Sila dapatkan borang pendaftaran di bawah; 



Dan emailkan semula kepada upsiorienteeringchallenge@gmail.com beserta bukti pembayaran

Untuk maklumat lebih lanjut, boleh layari fan page kami: Upsi Orienteering Challenge - Uporcha

cepat-cepat! tarikh tutup pendaftaran adalah pada 21 mei 2016!!!
kami tunggu anda!!

Sekiranya ada mana-mana individu/agensi yang sudi sponsor UPORCHA boleh hubungi tasha 

orienteering upsi



Tips Kekalkan Hubungan Jarak Jauh


Tips Kekalkan Hubungan Jarak Jauh | Jatuh cinta tu mudah tapi nak mempertahankannya bukanlah senang seperti apa yang tertulis dalam bait-bait cinta.

Perlu ada pengorbanan dan juga tanggungjawab. Adakala, bergaduh itu merupakan suatu perkara yang biasa dalam sesuatu perhubungan. 

Juga, sesekali ada waktu di mana keadaaan menjadi sukar buat kamu berdua disebabkan komitmen kerja/belajar.

Jangan sesekali biarkan pasangan kamu merasa sendiri biarpun sedang in relationship. Apatah lagi mengabaikannya

Nah, 10 perkara ini akan menyedarkannya yang kamu selalu ada dalam susah dan senang. 

1) Walaupun kamu berdua sibuk dengan hal masing-masing, janganlah sesekali lupa untuk meluangkan waktu bersama.

2) Jumlah kilometer bukanlah penghalang untuk kamu berdua sentiasa bersama. Sentiasalah berhubung dan jangan sesekali hilang tanpa khabar berita. Bak kata orang, biar jauh di mana namun dekat di hati.

3) Bila si dia menghadapi sesuatu ujian, jangan lupa tugas kamu sebagai tulang belakangnya. Jangan biarkan si dia terasa seperti tiada sapa bersamanya. Ingat janji-janji kamu dahulu, susah dan senang kamu berdua akan sentiasa bersama.

4) Mungkin ada kalanya kamu tidak berapa setuju dengan caranya tetapi janganlah sampai melukakan perasaannya. Beritahu atau tegurnya dengan cara yang lembut.

5) Hormat dan kepercayaan itulah kunci utama yang harus kamu pegang. Jangan sesekali suka menuduh si dia yang bukan-bukan.

6) Sekiranya si dia memberi nasihat, terima dan ambil sebagai pengajaran jika ia benar dan boleh diterima pakai. Bukannya dengan membantah dan berkata, “kau ingat kau je sempurna!”

7) Jika kamu bercuti ke mana-mana, jangan lupa belikan sedikit buah tangan untuknya. Si dia pasti teruja kerana dirinya masih ada dalam fikiran kamu.

8) Walaupun si dia cuba menyembunyikan kesedihannya kepada kamu, jadilah orang pertama yang tahu keadaannya. Jangan sesekali kamu mengabaikan apa yang dia rasakan. Elak daripada berperasaan seperti “HATI KERING’.

9) Kamu berdua mempunyai hala tuju yang berbeza. Namun ingat! jangan pernah sesekali lupa untuk memberi dorongan agar si dia terus mengejar cita-citanya.

10) Bercinta bukanlah bermaksud kamu boleh memonopoli semua kehidupannya. Ingat, si dia masih ada hak dan privasi yang harus kamu hormati.

credit: remaja



Kebaikan Air Beras Dalam Kecantikan

air beras


Kebaikan Air Beras Dalam Kecantikan | Sebelum menanak nasi, kamu akan membasuh beras dahulu dengan air sehingga air beras tidak menjadi terlalu warna putih. Air cucian beras itu selalu kamu akan buang kerana kamu fikirkan ia tidak mendatangkan manfaat buat kamu.

Ternyata kamu silap! Terdapat 6 kebaikan air cucian beras boleh digunakan dalam kecantikan. Air beras yang mengandungi pelbagai khasiat tersembunyi yang akan membuat kamu lebih cantik dan jimat dalam mencari produk kecantikan di pusat membeli-belah. 


6 khasiat yang terdapat di dalam air beras 

Warna Kulit

Air cucian beras dapat menghilangkan setiap kotoran dan sebum yang berlebihan yang terdapat pada kulit muka kamu. Cara penggunaannya adalah dengan merendamkan kapas di dalam air cucian beras itu dan lapkan pada kulit muka ada. Jika kamu melakukan ia sebagai rutin, hasilnya kulit wajah kamu akan menjadi lebih lembut dan segar.

Topeng Muka

Selain itu, air cucian beras juga dapat menggantikan topeng muka yang kebanyakkan dijual di premis kecantikan. Cara penggunaannya adalah ambil topeng muka yang sudah tidak pakai atau kain. Rendamkan di dalam air cucian beras selama 10 minit. Kemudian letakkan pada wajah kamu dan biarkan selama 15 minit. Kamu akan merasa kesegaran di kulit wajah selepas memakainya.

Pencuci Muka

Air cucian beras selalunya berwarna putih pekat dan ternyata ia mengandungi pelbagai kahsiat di dalamnnya. Kamu boleh menyimpan air cucian beras di dalam botol atau bekas yang sesuai. Ia boleh digunakan sebagai pencuci muka buatan sendiri. Khasiatnya baik untuk mencerahkan kulit muka kamu itu. Kamu akan nampak perbezaannya selepas memakainya secara harian. Ia ternyata lebih selamat daripada produk kosmetik yang sedia ada dan kebanyakkan mengandungi bahan kimia.

Mengecilkan Liang Pori-Pori

Kelebihan menggunakan air cucian beras dalam kecantikan wajah adalah amat baik sekali. Ia dapat mengecil liang pori dan membuatkan kulit wajah kamu lebih segar dan anjal. Cara untuk mengecilkan liang pori ialah rendamkan kapas ke dalam air cucian beras dan lapkan kapas tersebut pada kulit muka. Usap dan urut secara perlahan-lahan setiap kali kamu sapu air cucian beras di muka.

Jerawat

Bukan semua produk kosmetik sesuai dengan kulit wajah kita. Ada produk kosmetik yang akan membuatkan kulit kamu lebih teruk dan hodoh. Ia kerana bahan kimia yang dipakai tidak bersesuaian dengan kulit wajah kamu. Tetapi jangan kamu terkejut bahawa air cucian beras boleh juga menghapuskan jerawat dan jeragat di kulit muka. Air cucian beras ini terbukti dan ternyata dapat menyembuhkan masalah kulit muka secara semula jadi dan lebih cepat.

Pencuci Rambut

Selain pada wajah, air cucian beras juga boleh digunakan sebagai alat pencuci rambut. Dengan air cucian beras ini, ia akan memberi rambut kamu lebih bersinar tanpa memerlukan rawatan yang mahal. Caranya agak mudah, tuangkan air beras pada kulit kepala dan biarkan selama 20 minit. Kemudian bilas dengan menggunakan syampu agar bau air cucian beras tidak melekat di rambut.

kredit :Remaja


Drama Mr Boss Miss Stalker

Mr Boss Miss Stalker

Pelakon Mr Boss Miss Stalker

Mia Ahmad sebagai Sara Azreen
Ashraf Muslim sebagai Hariz Zhafran
Riz Amin sebagai Izzudin
Miera Leyana sebagai Ria

Mula Tayangan : 22 April 2016
Masa: [Setiap Jumaat - Ahad, 7 mlm]


Sinopsis Mr Boss Miss Stalker

Sara Azreen diberikan tugasan untuk menyelidik latar belakang suspek pembunuhan Tan Sri Jalil, bernama Hariz Zhafran. Disuruh untuk memohon kerja di Mentari Angkasa Sdn Bhd, syarikat milik Hariz Zhafran membuatkan mereka berdua mula saling tertarik.

Namun, tugasan baru Sara Azreen untuk membuat Hariz Zhafran jatuh cinta kepadanya demi memudahkan siasatan meresahkan Sara Azreen apabila dia terpaksa melibatkan hati dan perasaan dalam siasatannya.

Apa yang merumitkan lagi keadaan ialah Hariz Zhafran melamarnya. Perlukah dia beritahu Hariz Zhafran perkara yang sebenar atau terus mengikut arahan Encik Hamzah untuk memerangkap Hariz Zhafran?

“Antara nyata dan mimpi…
Ada hati yang ingin kutawan…
Tapi, dalam lain dimensi…
Hatiku kau jadikan tawanan….”




This entry was posted in

7 Kesilapan Semasa Interview



7 Kesilapan Semasa Interview | Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera. Tidak semua syarikat di dunia mementingkan resume yang diberikan pemburu kerja semasa temuduga. Penemuduga selalunya mengambil masa kurang 10 minit untuk menyelak resume yang diberi, dan selebihnya bergantung kepada bahasa badan calon temu duga itu sendiri.

Bahasa badan atau 'body language' sering dipandang remeh atau langsung tidak dipedulikan oleh calon temuduga disebabkan mereka terlalu fokus kepada penyampaian resume atau penampilan diri.

Namun sebaliknya, pergerakan badan memainkan peranan penting dalam menyokong resume calon, sekali gus menampilkan calon sebagai individu yang berkeyakinan tinggi atau kreatif.

7 kesilapan besar semasa temuduga


1. Postur duduk atau diri yang teruk

Tiada majikan mahu mengambil pekerja yang nampak tidak berkeyakinan atau malas. Majikan mahukan mereka yang berdiri tegap, duduk tegak dan kelihatan memberikan sepenuh perhatian kepada sebarang perbincangan.

Tambahan pula, berdiri tegap dan duduk tegak mampu memberikan rangsangan kimia yang positif di dalam otak individu.

2. Jabat tangan yang 'buruk'

Berjabat tangan dengan yakin dan tunjukkan siapa yang sebenarnya bersifat dominasi! Tiada majikan mahu mengambil pekerja yang 'lembik'. Mulakan jabat tangan dengan keras dan yakin.

3. Tangan berpeluh

Tak cukup dengan jabat tangan lemah, tangan berpeluh pula. Basuh tangan menggunakan air sejuk di bilik air mampu memberikan tangan kering selama 10 minit, secara kasarnya. Tangan yang kering mampu memberikan impak maksimum ketika berjabat tangan.

4. Kurang Eye Contact

Calon yang kurang hubungan mata (eye contact) menunjukkan diri mereka tidak serius, tambahan lagi untuk calon yang selalu bermain pen, kertas, rambut atau apa sahaja apabila sedang berhadapan dengan orang penting.

Hubungan mata yang baik mampu memberikan keyakinan kepada kedua-dua belah pihak atau pihak yang terlibat, dan ia boleh berlaku tanpa sebarang komunikasi!

5. Gelisah

Perlakuan gelisah terutamanya 'fidget' seperti menggoyang kaki, mengetuk jari mahupun bermain rambut langsung tidak membantu ketika temuduga. Calon sangat digalakkan untuk meletakkan tangan di paha dan memandang tepat kepada mata si penemuduga.

6. Nampak bosan

Penemuduga tidak mahu berjumpa dengan individu yang kelihatan tidak berminat atau calon yang asyik fikir tentang hal-hal lain semasa temuduga. Elakkan kelihatan seperti tidak berminat dan tumpu perhatian sepenuhnya kepada pertanyaan penemuduga dan jawab soalan mereka dengan baik.

7. Senyumlah!

Senyum memberikan tenaga yang positif kepada orang-orang di sekeliling. Jika calon mempunyai barisan gigi yang cantik, ia adalah satu bonus. Ceriakan mereka yang berada di sekeliling dan penemuduga yang mungkin mempunyai mood tidak elok pada hari temuduga.





Langsingkan Badan Dengan Tidur


Langsingkan Badan Dengan Tidur | Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera. Kebanyakan orang beranggapan bahawa olahraga, bersenam dan diet adalah salah satu cara untuk kekal langsing. Tetapi pada masa yang sama, ramai juga kurang sedar bahawa melalui tidur yang cukup dan berkualiti, ia turut membantu untuk terus kekal dengan tubuh ideal dan menawan.

5 Disiplin Tidur Yang Mesti Dipatuhi

MAMPU KAWAL TAHAP PEMAKANAN

Ia adalah normal sekiranya kamu bangkit daripada tidur dan berasa lapar. Tetapi kondisi lapar tersebut akan membuatkan kamu tidak dapat mengawal nafsu makan sekiranya kamu tidak cukup tidur. Hasilnya kamu akan bangun dan terus mengisi perut sepuas-puasnya. Berbeza sekiranya kamu sudah cukup tidur kerana perut akan merasa kenyang dalam tempoh yang lebih lama serta keinginan untuk makan tetap ada tetapi keinginan tersebut tidak melampau seperti saat kamu kurang tidur.


MEMILIH MAKANAN YANG LEBIH SIHAT

Tidur yang cukup mampu mengimbangi dan melaraskan fikiran kamu dalam menentukan makanan yang lebih sihat dan berkhasiat. Kamu tidak akan mengambil makanan mengikut sesuka hati dan nafsu kamu semata-mata sebaliknya kamu lebih sedar dan berdisiplin dalam memilih makanan tersebut.


MENJADIKAN MOOD LEBIH BAIK

Tahukah kamu tidur yang cukup juga mampu mempengaruhi mood kamu. Sekiranya kamu kurang rehat mahupun kurang tidur, kamu akan merasa malas dan lemah untuk menjalani aktiviti seharian. Tetapi ketika kamu sudah cukup tidur, segala cas dan tenaga telah terisi dengan penuh menjadikan kamu mood kamu lebih baik, ceria, lebih aktif dan bersemangat. Sekiranya tidak mempunyai mood, terdapat segelintir yang gemar memilih jalan mudah iaitu dengan makan. Bahananya, berat kamu pasti bertambah.


MAMPU MEMPENGARUHI PROSES PENCERNAAN

Kesukaran membuang air besar bukan sahaja disebabkan kekurangan serat malah tubuh yang stres juga mampu mempengaruhi masalah ini. Salah satu faktor terjadinya stres ialah apabila kamu kurang tidur dan istirahat. Jadi, pastikan kamu menitik beratkan soal tidur supaya masalah pencernaan dapat diatasi.


LEBIH BERSEMANGAT UNTUK TERUS KEKAL LANGSING

Keinginan berolahraga, bersenam dan berdiet bukan disebabkan bosan dan malas tetapi tubuh berteriak keletihan dan kepenatan. Salah satu faktor terjadinya perkara sebegini adalah kurang rehat dan tidak cukup tidur. Hasilnya, lemak dan kalori di dalam tubuh tidak dapat dibakar dan bagaimana berat badan akan turun sekiranya kamu terus membiarkan lemak tersebut bermaharajalela di dalam tubuh kamu! Jadi tunggu apa lagi, padamkan lampu, jauhkan gajet dengan kamu seketika, tarik nafas setenangnya, lupakan segala masalah dan lelaplah mata kamu untuk mendapatkan tidur yang cukup dan berkualiti.






20 Fakta Lelaki Yang Kamu Patut Tahu


20 Fakta Lelaki Yang Kamu Patut Tahu | Tidak dinafikan kaum lelaki agak misteri, gemar menyembunyikan sesuatu dan berahsia. 

Jom singkap 20 fakta dan misteri seorang lelaki untuk memahami dan mengenali mereka dengan lebih baik bila menjalinkan hubungan.

1. Lelaki memang suka perempuan yang cantik, namun tidak semua yang akan bersungguh-sungguh untuk mendekati perempuan tersebut kerana bagi mereka, mereka hanya suka melihat sahaja.

2. Lelaki boleh mengambil masa beberapa minit sahaja menyukai seseorang! Malah, mereka juga boleh melupakan seseorang dalam sekelip mata!

3. “Awak buat apa tuh?” atau “Awak dah makan?” itu memang soalan lazim mereka untuk memulakan perbualan. Ini adalah satu teknik lelaki untuk membuangkan gugupnya ketika berbicara dengan kamu.

4. Lelaki lebih terpikat dengan perempuan yang ‘jual mahal’ kerana bagi mereka lebih mencabar.

5. Buat pengetahuan kamu, lelaki suka jika tangannya di sentuh oleh pasangannya tidak kiralah sama ada sengaja atau tidak di sengajakan. (tapi kalau belum kahwin, kau lempang je dia okey )

6. Hati-hati ketika menghantar pesanan ringkas pada seorang lelaki, kerana jika kamu hantar pesanan yang tidak lengkap mereka akan terus ‘jump into the conclusion’.

7. Lelaki memang nakal, adakalanya sampai boleh di katakan ‘ulat bulu naik daun’ jugalah. Namun, di sebalik kenakalan mereka, bila mereka berhadapan dengan wanita idaman mereka akan terdiam dan membisu seribu bahasa. Percayalah!

8. Jika kamu kata ‘TIDAK’ pada lelaki, mereka tidak akan terus berputus asa. Malah mereka akan menganggap perkataan itu seperti ‘Sila cuba lagi!’.

9. Lelaki suka seorang perempuan yang kelakar, spontan, dan agak kalam kabut (in a good way) kerana, bagi mereka perempuan seperti ini comel dan boleh membuatkan hatinya sentiasa tercuit.

10. Mereka sangat berharap mempunyai seorang kekasih hati yang boleh di jadikan sebagai ‘geng kamcing’ mereka juga.

11. Kamu boleh menguji kesetiaan dan keikhlasan seorang lelaki, namun jangan berterusan dan berlarutan kerana lama kelamaan mereka akan mula hilang minat dengan kamu.

12. Lelaki lebih suka meminta nasihat dan pandangan daripada kaum sejenisnya sahaja manakala perempuan pula hanya tempat meluahkan isi hati dan rasa.

13. Jika si dia suka mengusik kamu sehingga adakalanya membuatkan kamu tersipu-sipu itu bermakna si dia menyukai kamu.

14. Mereka akan menjadi ‘singa’ bila bersama keluarga dan kawan-kawan tetapi bila dengan kekasih hati mereka akan terus bertukar menjadi ‘kucing’ yang paling jinak dan manja.

15. Walaupun dalam keadaan cemas dan tegang mereka akan sentiasa berlagak ‘cool’ dan tenang untuk menghadapinya. Padahal dalam hati degupannya dah seakan bunyi ‘heavy metal’. Jadi nak tahu si dia betul-betul cuba menyembunyikan gugupnya atau sebaliknya lihat adakah si dia berpeluh atau tidak.

16. Jika lelaki kata dia gagal mengenali kamu itu bermakna si dia cuba ingin memberitahu kamu tidak ‘sekepala’ dengannya.

17. Sekirannya kamu di jadikan sebagai tempat mengadu nasib tentang hubungan dengan kekasih hatinya percayalah, selepas sahaja dia memutuskan hubungan kamu pasti akan dijadikan sebagai penganti! Kerana mereka akan tertarik dengan sikap penyabar dan keikhlasan kamu berkawan dengannya.

18. Jika di siang hari mereka menghabiskan masa dengan berpuluh wanita yang berbeza, di malam hari sebelum melelapkan mata hanya akan ada satu nama sahaja yang bermain di fikirannya.

19. Lelaki lebih cerewet memilih pasangan hidup. Jadi, hati-hati ya kaum perempuan kerana tidak semestinya kamu sudah bersama dengannya 10 tahun kamu confirm akan jadi pasangan hidupnya.

20. Mereka lebih tertarik dengan perempuan yang jauh lebih tua daripadanya ketika mereka berusia 23 tahun ke atas kerana sewaktu itu mereka mula memikirkan sesuatu hubungan yang lebih serius berbanding biasa.



Scrub Muka Dengan Vitamin C Powder Nlee Beauty

Scrub Muka Dengan Serbuk Vitamin C Nlee BeautyMakin Lama Makin Ketagih Nak Scrub Muka Dengan Serbuk Vitamin C Lemon Ni. Seriously Scrub Ajaib. Kesan Serta Merta Wajah Lebih Cerah Sekata & Pori Semakin Halus Tertutup. Kulit Lembut Lepas Scrub.

🔹amaran Keras!!
Anda Dilarang Melakukan Scrub Muka Dengan Serbuk Vitamin C Jika Anda :-
❌ Mempunyai Jerawat Yang Bernanah. Dikhuatiri Akan Meninggalkan Kesan Luka. Biar Jerawat Kecut Secara Semulajadi Atau Letakkan Saja Campuran Serbuk Vcp Dgn Air Dikawasan Bermasalah Sehingga Kering.
❌ Mengalami Jerawat Pasir
❌ Mempunyai Kulit Yang Nipis / Sensitif Akibat Penggunaan Penjagaan Kulit Yang Mengandungi Bahan Kimia Terlarang Seperti Hidrokuinon / Merkuri / Peraben. Wajah Anda Akan Mudah Melecet.

🔹 Anda Digalakkan Melakukan Scrub Jika Anda :-
✔️Mempunyai Kulit Normal
✔️Berminyak 
✔️Kusam 
✔️Pori Besar 
✔️Jeragat 
✔️Gelap 
✔️Parut 
✔️Kombinasi.

🔹cara Penggunaan :-
Campurkan Sikit Serbuk Vitamin C Dengan Air Mengikut Sukatan Yang Diperlukan Then Scrub Membulat Secara Perlahan-Lahan Ke Seluruh Wajah Dalam Masa 5 Minit. Lebihkan Di Kawasan Bermasalah Seperti Biji Nasi/ Whitehead/ Dll. Anda Akan Rasa Sedikit Pedih Apabila Pertama Kali Melakukan Scrub Kerana Proses Pengecilan Pori Sedang Berlaku. 1-2x Sahaja Seminggu.

DAPATKAN VITAMIN C DENGAN TASHA SEKARANG.. 
AGEN SAH NLEE BEAUTY 
AG465 
whatsapp: 0136354165
Facebook: Ushaa Beauty
Instagram: @tashaqishaofficial



Cara Buat Masker Dengan Vitamin C Nlee Beauty

Cara Buat Masker Dengan Vitamin C Nlee Beauty | Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera. Seperti yang kita tahu Vitamin C ni mempunyai pelbagai kegunaan. Jadi, sekarang Tasha nak share macam mana nak buat masker dengan vitamin c Nlee beauty. 

Vitamin C Powder ni adalah pure lemon. Jadi macam anda campurkan perahan lemon dalam bahan-bahan lain. Jadi dengan serbuk vitamin c, anda dah tak perlu masukkan lemon. Anda ada pilihan nak campur vitamin c dengan bahan lain seperti bahan-bahan di bawah: 

VCP + air masak = kecutkan jerawat
VCP + putih telur = untuk hilangkan blackheads
VCP + madu = sekatakan warna kulit
VCP + yogurt = glowing
VCP + bedak sejuk

Bagi yang mempunyai kulit sensitif, jangan biarkan masker terlalu lama. Cukup dalam 10-15 minit sahaja dan anda boleh lakukan masker 1 kali seminggu.

DAPATKAN VITAMIN C DENGAN TASHA SEKARANG.. 
AGEN SAH NLEE BEAUTY 
AG465 
whatsapp: 0136354165
Facebook: Ushaa Beauty
Instagram: @tashaqishaofficial





Putihkan Gigi Dengan Pisang



Suka makan pisang? Tentu bahagian isi sahaja yang dimanfaatkan. Kulit pisang buang begitu sahaja.


Kini, kamu boleh memanfaatkan kulit pisang dengan cara yang terbaik. Tahukah kamu, Menggosok gigi dengan kulit pisang selama 2 minit dapat memutihkan gigi? Ini kerana kulit pisang kaya dengan kandungan mineral seperti pottasium dan magnesium yang menjadi agen pemutih gigi.


Gosokkan kulit pisang di bahagian dalam selama dua hingga lima minit pada gigi. Biarkan selama beberapa minit dan kemudian bersihkan gigi kamu.


Kamu boleh melakukan sebanyak dua hingga tiga kali seminggu untuk mendapatkan hasil yang maksima.



Rahsia Tahi Lalat Di Muka


Rahsia Tahi Lalat Di Muka | Assalamualaikum. Siapa ada tahi lalat? Angkat bahu. Cuba perhatikan muka masing-masing di hadapan cermin ataupun tanya ja kawan-kawan. Ada tak tahi lalat di sekitar muka? 

Kalau ada tahi lalat di muka, cuba tengok area mana tahi lalat tu. 

Tahu tak setiap tahi lalat tu melambangkan karakter kita. Betul tak? Kalau nak tahu kena la baca sampai habis.


1# TENGAH DAHI : Orangnya seorang yang degil dan agak keras kepala.

2# TENGAH KENING : Golongan yang kuat berfikir.

3# ATAS KENING : Seorang yang cekal dan tidak mudah berputus asa.

4# TEPI MATA : Jika kamu lelaki, kamu seorang yang sangat gentleman. Jika perempuan, kamu mempunyai karakter lemah-lembut dan seksi.

5# DI KENING : Bertuah, pandai dan bijak. Malah, ada sifat artistik.

6# HIDUNG : Sangat cerewet dan agak sukar untuk di fahami.

7# DAGU : Sangat aktif dan sentiasa bergerak ke sana-sini.

8# BAWAH MATA : Cepat gemuruh dan mudah bimbang.

9# TELINGA : Berpendidikan, tertib dan terjaga perwatakannya.

10# BAWAH BIBIR : Manis dan pemalu orangnya.

11# ATAS BIBIR : Kuat berleter, mempunyai kata-kata yang ‘tajam’ dan kuat memerli.

12# TEPI BIBIR : Bijak menyusun kata dan selalu menggunakan ayat-ayat manis untuk memikat orang.

13# KELOPAK MATA : Kuat bergaduh, selalu ‘panas’ dengan ahli keluarga dan agak garang orangnya.


Contest Duit Raya RM2,199 Hidup Menakjubkan x Oh! Pilihanku

hidup menakjubkan

Hidup Menakjubkan | Hidup Menakjubkan adalah program coaching 28 hari yang akan mengajarkan kunci luar biasa yang akan membantu mendapatkan transformasi yang hebat dalam hidup anda. Program Hidup menakjubkan ini merupakan hasil kerjasama Hidup Menakjubkan dengan Oh Pilihanku

Setiap orang mempunyai impian dari pelbagai aspek sama ada perhubungan, kekayaan, kesihatan, kerjaya dan sebagainya. Tetapi anda was-was dan anggap impian tu sekadar impian. Terlalu tinggi impian anda tu. Mustahil nak capai. Percaya tak kalau saya katakan ada program yang mampu coaching anda untuk capai semua impian tu? Dengan coaching selama 28 hari anda anda akan diajar cara untuk ubah impian anda menjadi kenyataan.

Apa itu Program Hidup Menakjubkan?

Program Hidup Menakjubkan mempunyai 28 modul beserta 1 modul bonus. Dan anda akan diajar untuk melakukan 1 modul 1 hari selama 28 hari. Dan selepas itu anda dapat rasakan perubahan yang berlaku dalam kehidupan anda. Satu per satu pintu impian akan mula terbuka.

Program ini menekankan dengan kuasa kesyukuran anda mampu mendapatkan segala yang anda inginkan. Apa yang bestnya pasal program ini adalah teknik yang dikemukakan oleh Rhonda Byrne salah seorang guru Laws of Attraction dalam buku The Magic akan diaplikasikan dalam kehidupan seharian dan ianya berlandaskan syariat Islam.

Perkataan ajaib yang sering diungkapkan dalam program ini adalah”Terima Kasih, terima kasih, terima kasih”. Ia adalah bukti kesyukuran kita terhadap semua benda yang berlaku pada kita.
Jangan risau anda akan di coaching sehingga anda mampu mengusai modul-modul tersebut. Jika anda ada masalah pada mana-mana modul, anda boleh ja email kerana program ini mempunyai unlimited e-mail coaching.

Cuba anda bayang dan list apa impian anda?

Nak rumah besar?
Nak kereta apa?
Pendapat bulanan berapa?
Nak bawak family bercuti di mana?
Kehidupan yang hebat?
Keluarga yang hebat?


Anda nak impian anda tercapai, tapi anda tidak tahu dari mana nak mula??? Serta Program Hidup Menakjubkan sekarang dengan Diskaun Hari Raya 74% OFF. 

Dengan hanya RM150 anda dah boleh sertai Program Hidup Menakjubkan.

kod kupon Diskaun Hari Raya 74% OFF 
 “HM15" 

>>Klik banner di bawah untuk sertai  sekarang<<


Apa yang didapati dengan program Hidup Menakjubkan?

  1. 33 x Audio File coaching Hidup Menakjubkan
  2. Transcript/E-Book Hidup Menakjubkan
  3. Unlimited Email Transformasi Hidup bersama coach Hidup Menakjubkan
  4. Akses eksklusif group VVIP Facebok Hidup Menakjubkan
  5. Toolkit Law of Attraction Hidup Menakjubkan
  6. Toolkit Life Planner Hidup Menakjubkan
  7. Toolkit Planner Matlamat Hidup Menakjubkan
  8. Toolkit Financial Planner Hidup Menakjubkan

Menang Duit Raya RM600!


Syarat untuk sertai Duit Raya RM600
  1. Mesti sertai Program Coaching Hidup Menakjubkan
  2. Aplikasikan teknik yang dipelajari 
  3. Kongsikan kisah tranformasi anda di Facebook dengan menggunakan #HidupMenakjubkan
  4. Kisah yang mendapat banyak share berpeluang memenangi hadiah wang tunai RM600.
  5. Pertandingan RM600 Hidup Menakjubkan akan diadakan sehingga 20 Julai 2016.
Nak sebuah kehidupan yang menakjubkan bukanlah suatu yang mustahil jika anda berdiri di atas paksi yang betul. Yang penting positif dan bersyukur. 

"Terima kasih, Terima kasih, Terima kasih "