Showing posts with label KARYA. Show all posts
Showing posts with label KARYA. Show all posts

Bila Mata Hati Bersuara


Biar mata hatiku bersuara
Sudah lama menjadi saksi
Perlakuan manusia itu
Penat lelah aku menanggung
Siksa peritnya disakiti

Tika aku jatuh
Jatuh bangunnya aku sendiri
Menongkah arus impian
Dunia ciptaan sendiri

Andai aku bisa bersuara
Pasti peritnya diluah
Berat menjujung gunung
Parah bila dihumban

Biarkan,
Biarkan mata hati terus menjadi saksi
Biarkan kisah itu berlalu pergi
Biarkan agar aku tak jatuh lagi
Biarkan aku tak peduli siapa menanti

26/3/2016 (1.21AM)

Mata Hati,
Tasha AQisha


Egonya manusia itu



Bukan milik aku, kau, dia atau mereka...
Kita hanya menumpang...
Tempat aku bukan di sini..
Kau pun bukan di sini...
Sampai masa pulang jugak ke tempat asal...

Tapi, mengapa masih ada yang menongkat langit..
Buat seperti harta dia yang punya..
Patah tongkat baru tahu tinggi atau rendah langit tu..
Dihempap langit sekelip mata...
Baru tahu parahnya untuk mengangkat langit..

Ahh, masih sempat menunding jari..
Apakah dengan menunding jari segalanya bakal selesai...
Kisah ini sudah lama dibangkitkan...
Manusia ini sahaja masih ego...
Kesannya belum ada...
Masih galaklah menongkat langit...

Tak payah salahkan sesiapa..
Tanya diri sendiri..
Ya, salah kita!!!
Kitalah puncanya...
Terlalu ghairah sampai terleka..

Egonya manusia itu...

Mahu hidup dalam keegoan atau ekosistem yang aman???

This entry was posted in

WORDLESS WEDNESDAY! #7

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera... Sekadar renungan bersama... Tindakan kita adalah tanggungjawab kita.... Adakah kita sudah bersedia untuk menanggung azabnya nanti??? Ya, aku juga bukan insan yang sempurna.. tapi setidaknya kita cuba menjadi yang terbaik... inshaa Allah... 



WORDLESS WEDNESDAY! #5


Teguran itu Sakit....

Tapi Membuat kita Bangkit....


Seperti mana yang kita tahu...
teguran bukan beerti menghina... maka Tegurlah secara berhemah..... 
Ya, sangat sakit/pedih bila kita ditegur... cepat sangat melenting bila ditegur... 
"Dia ja yang betul.. aku salah..."
jadi, sampai bila kita nak ke hadapan... sekalipun kita tidak bersetuju dengan pendapat yang cuba di utarakan... tegurlah secara berhemah dan terimalah teguran itu sebagai pembina semangat kita... Inshaa Allah...

WORDLESS WEDNESDAY! #3


Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera. Di sini saya ingin tegaskan bahawa saya bukannya pandai menjahit dan melukis.. So, no wonder la kenapa puppet saya sebegini rupa. Haha... tergelak sendiri bila nak siapkan singa dengan zirafah tu... Dah lain macam ja rupa dia... Hee.. go tasha go... Ni baru permulaan...

Thanks kepada sahabatku yang sudi dermakan:
 sarung tangan :D
Mata yang comel :)


WORDLESS WEDNESDAY! #1


Kita manusia tak lari dari buat salah. Dari kesilapan itulah yang membuat kita lebih matang. Kita bukan manusia yang sempurna yang tidak pernah berbuat salah. Sebab itu, kita dicipta berpasangan.. Untuk saling melengkapi... untuk saling membantu menutup tiap kelemahan masing-masing.... Dan kita juga tak boleh sewenang-wenang menghukum orang... Tiada hak untuk kita menghukum tanpa penjelasan yang kukuh dan bukti yang jelas.. Sebaiknya jika orang berbuat salah.. kita bimbinglah ia seiring dengan kita menuju ke jalan yang benar kerana pasti satu hari kita juga akan berbuat salah.... apa tindakan orang terhadap kita??? semuanya bergantung pada apa yang kita buat pada orang.....